Ezagutza esplorazioaren bidez bilatzea
Galderak esplorazio-adierazpenak dira, ezagutza bilatzekoak,
eta zentzu pedagogiko osoa hartzen dute ezagutza bilatzeko aurretiko bilaketa prozesu
bat egin denean. Orduan sortzen da zalantza, aurkitu nahi den testuinguru
horretan, erantzuna aurkitzeko erantzukizuna bilatu eta sentitzeko ahaleginaren
ondoren. Kasu honetan, erantzuna beste galdera baterako elementu kliskatzaile
bihurtzen da, eta horrela, hurrenez hurren, askoz aberatsagoa den
ikaskuntza-prozesu bat osatuz.
Erantzun bidezko ikaskuntza ez da egokia ezagutza bihurtzeko
datuak lortzeko, aztertzeko eta horiei buruz hausnartzeko gaitasunak behar
dituzten helduentzat. Irakasleak erantzun asko "ez galdera" bati
ematearen bidez ("dokumentua bidaltzen dizut eta gaizki dagoena esaidazu
gero nik aldatzeko"), bilaketa prozesua geldiaraztea da, agian oraindik
hasi ez dena. Zure pentsamendu analitikoa eta pentsamendu estrategikoa
garatzeko helburua oztopatzen da.
Askotan atazak egiteko irizpideak aldez aurretik ondo eta
gogoz aztertu gabe egiten dira. Eta hau ezagutza lortzeko bilaketa burutzeko
gutxieneko baldintza da. "Ez galdera" mota horiek ikasteko bide
errazaren bila dabiltza: "zertarako egingo dut erantzuna bilatzeko hausnarketa
eta esfortzua ze irakasleak galdetzearekin esango dit". Lana amaitzeko
bide erraza aurkitzen duzu, baina ez dizu uzten zure lan-metodologia hobetzen.
Guztiz kontrakoa. Galderak ondo ikertu gabe erantzunak emateak ez galdetzera
bultzatzen zaitu, bilatzeko gaitasuna mugatuz, hau da, ikasteko gaitasuna.
Horrek epe luzera ikasteko gaitasuna mugatzen du. Begira nola azaltzen duten Googman, Wood eta
Hendrickx-ek (2004) "Feedback Specificity, Exploration and Learning" izenburuko
artikuluan:
"Los autores sostienen que aumentar la especificidad
del feedback es beneficioso para el desempeño inicial, pero desalienta la
exploración y socava el aprendizaje necesario para un desempeño posterior más
independiente. Los resultados de su experimento de transferencia demuestran que
aumentar la especificidad del feedback afectó positivamente el rendimiento de
la práctica, pero sus beneficios no perduraron con el tiempo o la modificación
de la tarea. Además, la especificidad de feedback afectó negativamente los niveles
de exploración durante la práctica e influyó en las estrategias de exploración
para afectar el aprendizaje".
"Si tuviera una hora para resolver un problema y mi vida dependiera de la solución, yo gastaría los primeros 55 minutos para determinar la pregunta apropiada, porque una vez supiera la pregunta correcta podría resolver el problema en menos de cinco minutos"Albert Einstein
No hay comentarios:
Publicar un comentario