Metodoa

Ezagutza esplorazioaren bidez bilatzea

Galderak esplorazio-adierazpenak dira, ezagutza bilatzekoak, eta zentzu pedagogiko osoa hartzen dute ezagutza bilatzeko aurretiko bilaketa prozesu bat egin denean. Orduan sortzen da zalantza, aurkitu nahi den testuinguru horretan, erantzuna aurkitzeko erantzukizuna bilatu eta sentitzeko ahaleginaren ondoren. Kasu honetan, erantzuna beste galdera baterako elementu kliskatzaile bihurtzen da, eta horrela, hurrenez hurren, askoz aberatsagoa den ikaskuntza-prozesu bat osatuz.
Erantzun bidezko ikaskuntza ez da egokia ezagutza bihurtzeko datuak lortzeko, aztertzeko eta horiei buruz hausnartzeko gaitasunak behar dituzten helduentzat. Irakasleak erantzun asko "ez galdera" bati ematearen bidez ("dokumentua bidaltzen dizut eta gaizki dagoena esaidazu gero nik aldatzeko"), bilaketa prozesua geldiaraztea da, agian oraindik hasi ez dena. Zure pentsamendu analitikoa eta pentsamendu estrategikoa garatzeko helburua oztopatzen da.


Askotan atazak egiteko irizpideak aldez aurretik ondo eta gogoz aztertu gabe egiten dira. Eta hau ezagutza lortzeko bilaketa burutzeko gutxieneko baldintza da. "Ez galdera" mota horiek ikasteko bide errazaren bila dabiltza: "zertarako egingo dut erantzuna bilatzeko hausnarketa eta esfortzua ze irakasleak galdetzearekin esango dit". Lana amaitzeko bide erraza aurkitzen duzu, baina ez dizu uzten zure lan-metodologia hobetzen. Guztiz kontrakoa. Galderak ondo ikertu gabe erantzunak emateak ez galdetzera bultzatzen zaitu, bilatzeko gaitasuna mugatuz, hau da, ikasteko gaitasuna. Horrek epe luzera ikasteko gaitasuna mugatzen du. Begira nola azaltzen duten Googman, Wood eta Hendrickx-ek (2004) "Feedback Specificity, Exploration and Learning" izenburuko artikuluan:

"Los autores sostienen que aumentar la especificidad del feedback es beneficioso para el desempeño inicial, pero desalienta la exploración y socava el aprendizaje necesario para un desempeño posterior más independiente. Los resultados de su experimento de transferencia demuestran que aumentar la especificidad del feedback afectó positivamente el rendimiento de la práctica, pero sus beneficios no perduraron con el tiempo o la modificación de la tarea. Además, la especificidad de feedback afectó negativamente los niveles de exploración durante la práctica e influyó en las estrategias de exploración para afectar el aprendizaje".




"Si tuviera una hora para resolver un problema y mi vida dependiera de la solución, yo gastaría los primeros 55 minutos para determinar la pregunta apropiada, porque una vez supiera la pregunta correcta podría resolver el problema en menos de cinco minutos"Albert Einstein

No hay comentarios:

Publicar un comentario