viernes, 4 de marzo de 2022

Lehen hitoari buruzko irakaslearen iruzkinak

 


Lehenik eta behin, zorionak eman nahi dizkiet ikasleei ikasgaiaren Role Playing-ean parte hartzeagatik, metodologiaren ikuspegi horrekin nolabaiteko gozamena erakusten baitute bideoek. Bestalde, agentzietako karguak eta haien eginkizunak zehaztu eta aurkezteko egindako azterlanak lan praktikoa egiten eta inplikatzen laguntzen du.

Edukiei dagokienez, esan besterik ez da egin behar agentzia bakoitzak bere lanaren kalitatea berrikus dezakeela, horretarako aldez aurretik aipatutako irizpide eta eskakizunak gogoraraziz. Praktikaren prestakuntza-oinarrietako bat da ikasleek proiektuei ekiteko duten gaitasuna hobetzea. Horretarako, gaitasun argia izango dute ikasleen kalitaterako emandako irizpide eta eskakizunak aldez aurretik banaka eta taldeka aztertzeko, irakasten den lan-metodologia barne. Gaitasun hori oinarrizkoa izango da komunikazioaren sektoreko ikasleen garapen profesionalerako.

Ikus ditzagun Sprint Review txosteneko hiru zatiei buruzko iruzkinak:

  1. Agentziaren aurkezpena: Zati honetan proiektuaren ezaugarrietara hobekien egokitzen zen agentzia aurkitu nahi zen. Oinarrizko jarduera da enpresa iragarle bateko edozein arduradunentzat. Beraz, proiektu baten beharretara egokitutako ezaugarriak dituzten agentziak ikertzeko gaitasuna lantzen da. Lanaren merezimendua zen argumentario bat egitea agentziak iragarleari “saltzeko”, bere proiekturako ezagutza, datu eta esperientziaren egokitasunak. Aurkezpen labur asko ikusi dira, batzutan agentziaren webgunetik zuzenean jasotako argudioekin, agentziak proiektua ondo egiteko dituen gaitasunak frogatzeko ikerketa-ahalegina eta argumentazio egokia erakutsi gabe.
  2. Taldearen aurkezpena: Oro har, agentziako taldearen karguak eta eginkizunak aurkeztu dira. Kasu batzuetan, karguren baten curriculumari buruzko daturen batekin. Hori ikuspegi zuzena da, baina ekipoa iragarleari edo bezeroari hobeto aurkeztu nahi bazaio, taldekideek edo karguek proiekturako garrantzitsuak diren gaitasunak edukitzea nabarmendu beharko litzateke.
  3. Kontrabriefingaren laburpena: Hor egon dira arazo gehien, talde askok ez baitituzte jarraitu briefing eta kontrabriefingaren teoriaren jarraibideak. Sprint Review-ren zati horretan, bezeroari kontrabriefingaren datu garrantzitsuenak aurkeztu behar zitzaizkion, emandako briefingaren osagarri, agentzia bakoitzaren iritziz, jakina. Baina ez zen, inola ere, talde batzuek egin duten bezala, kanpainan egingo diren ekintzak azaldu edo iradokitzea. Hala ez egiteko arrazoi nagusia, lehenengo gaiaren teoria ulertu bada, hauxe da: ezin da proposamenik egin oraindik ikerketa egin ez denean, ezta ekintzak proposatu aurreko gainerako puntuak aztertu ere. Bestalde, teoria ulertu behar zen, non azaldu baita kontrabriefingean proiektua bezeroarekin batera definitu behar dela, briefingetik harago iritsi arte. Beraz, kontua ez zen briefingaren datuak bezeroari azaltzea.

 

Bestaldetik, eta bideoen edizioari buruz jada azaldutakoa gogoratzeko, esan behar da talde batzuek oinarrizko grabazio eta edizio bat egin dutela, eta, ikasgelan esan bezala, nahikoa direla hitoa egiteko. Bideo-edizio konplexuagoetan erabilitako denbora hitoak prestatzeko irizpideen azterketa handiagoan eta xehatuan erabil daiteke, bai eta taldeko hausnarketa bateratuan ere, bezeroari Sprint Review-n aurkezteko datu eta argudio egokienak emateko. Hori egin ondoren, talderen batek bideoaren ediziorako gaitasuna erakutsi nahi badu, aukera izango du. Ez ahaztu bideoak bezeroari Sprint Review aurkezteko benetako esperientziara hurbiltzeko balio duela (Role Playing metodologiaren arabera). Beraz, bezeroari zuzenean argudiatzea da kontua. Beraz, komeni da talde osoak parte hartzea Sprint Review-ko bideoen bidezko argumentazio- eta aurkezpen-praktika horietan.

Sprint Retrospective txostenari dagokionez, hori hobetzeko, irakasleak txostenaren fitxan emandako informazio zehatza arretaz irakurri besterik ez da egin behar. Kontua ez da, inola ere, hito horretan zer egin den azaltzea, baizik eta hito horretako taldearen dinamikako arazoak identifikatzea, eta horiek konpontzeko aplikatutako irtenbideak azaltzea.

Ikasketa-txostena hobetzeko, gomendagarria da irakasleak fitxa berean emandako jarraibideak ongi irakurtzea. Haietan irakur daitekeenez, txostena ez da egin denari buruzko txosten bat, baizik eta gertaera garrantzitsuan lortu diren ikaskuntzak azaltzeko, soft skills eta hard skills direlakoetan, eta ikaskuntza horiek ahalik eta gehien teoriarekin elkartu behar dira. Banakako lehen gogoeta batetik abiatzen da, talde-gogoeta batera iristeko. Ikaskuntza-prozesuan aurreratzen denari buruzko hausnarketa egin behar da, ikaskuntza etengabe hobetzeko metodologia aplikatu ahal izateko.

Product Backlog-ari eta Trello tresnaren erabilerari buruz, ongi egiteko moduari buruzko informazio zehatza eman da, baita ikasgelan eta ikasgaiaren blogean emandako azalpenak ere. Horretarako emandako jarraibideak betetzeko gaitasuna erakutsi behar du taldeak. Proiektuaren Product Backlog-ari dagokionez, kontuan hartu behar da kalkulu-orri bateko lanak ere prestakuntza-jarduera gisa balio duela, talde bakoitzak azterketa eta hausnarketa egokiak egin ditzan, proiektuko atazei buruzko datuak egituratzeko. Ahalegin intelektual horri esker, taldea datuak egituratzen eta kudeatzen ikasten ari da, hori izango baita bere etorkizun profesionaleko oinarrizko gaitasuna. Inola ere ez da kopiatu behar beste talde bateko datuen egiturari buruzko hausnarketa- eta azterketa-lana, kopiatzeak arriskuan jartzen baitu egindako lan guztia. Talde bakoitzak bere prestakuntza ahalegina egin beharko du praktikaren xede diren ikasketak lortzeko.

Amaitzeko, eskerrak eman nahi dizkiet hainbat ikasleei egin duten aitorpenagatik, lan praktikoari buruz duten iritzi ona errealitate profesionaletik hurbilago dagoen prestakuntza jasotzeko aukera bikaina delako. Halaber, ikasle guztiak animatzen ditut lan praktikoaren prestakuntzako esperientzian gogoz parte har dezaten, komunikazioaren sektorean lan egiteko dituzten gaitasunen erakusgarritzat lan praktiko hau hartu ahal izateko ilusioarekin.

Eskerrik asko eta animo lan erdiprofesional honekin. Aurrera!

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario