Kanpainaren kontrola helburu onak ezarriz hasten da. Eta hau
planaren aurreko puntu batean egindako praktika da, eskolan ikasitako
irizpideen arabera egin beharrekoa. Dagoeneko baditugu SMART helburu nagusi batzuk, bezeroaren
briefing-arekin lotuak. Halaber, baliteke bigarren mailako helburuak izatea,
lehen mailakoak betetzeko balio dutenak. Eta azken horiekin agian zenbait indikadore
garrantzitsu identifikatu dira, bezeroaren briefingean ere ager daitezkeelako. (adibidez,
online saldu nahi baduzu, salmenta-kopurua izango duzu, webgunera datozen
bisitarien %, salmentetara bihurtzeko aukera, etab.). Ohiko adierazleak
ezagutzeko, apunteetan eta emandako beste dokumentu batzuetan dago informazioa.
Komunikazio-ekintza guztiek beren indikadoreak eta neurtzeko
metodoa dituzte; indikadoreak desberdinak izan daitezke ekintza bererako (metrikak). Azken
kasu horretan, komunikazio-ekintza kanpainaren helburuen arabera betetzen dela
erakusteko garrantzitsuenak aukeratu daitezke. Adibidez, Instagramen
jarraitzaileak, like-ak eta elkarreraginak notorietatearen adierazle izan
daitezke, mezua kanal horretatik ikustearekin lotutako ekintzak baitira. Hala
ere, ikasgelan ikusi dugunez, adierazlearen kalitatea desberdina da erantzunean
duen inplikazioaren eta helbururako duen balioaren arabera. Instagramen oso
erraza da like-a ematea, baina zailagoa da iruzkin bat egitea. Iruzkinek balio
handiagoa izango lukete. Hori da adierazleei buruz egin beharreko gogoetetako
bat, hau da, indikadoren balioa, ekintzaren helburua eta planaren helburua
egiaztatzeko.
Azken finean, helburuetarako balio duten indikadoreak
(KPIak) aurkitu behar dira, eta bigarren mailako helburuei (hala badagokio) eta
komunikazio-ekintzen KPIei lotutako helburu nagusiak aurkeztu. Emaitzen
kontrolaren puntu honetan, KPIetako emaitzen aurreikuspenak planteatzen dira,
helburuak betetzen direla ahal den neurrian egiaztatzeko. Helburuak eta indikadoreak
(KPIak) hierarkizatzeko lan horrek proposatutako kanpainaren helburuen aurreikuspenak
berrikusten laguntzen du.
Beraz, helburuetatik abiatuta, kanpainan planteatutako
ekintzak eta haien indikadoreak eta arrakastaren zenbatespenak aztertu behar
dira, koadro batean erlazioak ezarri, helburuen betetze-maila aztertzea planean
proposatutako ekintzen kpi-en zenbatespenei esker, eta kanpainaren emaitzen
azken txosten/aurreikuspen bat egin, helburuak dituen KPIen taula ikusita.
Azkenik, kanpainaren dashboard edo aginte-koadro nagusia
egiteko, indikadore garrantzitsuenak (KPIak) hautatu behar dira, bezeroari
kanpaina eta emaitzak monitorizatzeko adierazle gisa aurkezteko. Kanpainaren
garapenean lortzen ari dena erakusten duten adierazleak. Agentziak zelako eratan datuak aurkeztuko diren ere aukeratu behar du, hau da, grafiko motak. Aginte-koadro hau
polita izan daiteke eGelako adibideen antzera, baina ezin bada hain polita
egin, nahikoa izango da bezeroari testu-azalpen egokia ematea eta grafikoaren bozetoa egitea. Hori bai, ulergarria.
;-)
No hay comentarios:
Publicar un comentario