lunes, 11 de marzo de 2024

Emaitzen kontrola: indikadoreak eta aginte-koadroa (dashboard)


Kanpainaren kontrola helburu onak ezarriz hasten da. Eta hau planaren aurreko puntu batean egindako praktika da, eskolan ikasitako irizpideen arabera egin beharrekoa. Dagoeneko baditugu SMART helburu nagusi batzuk, bezeroaren briefing-arekin lotuak. Halaber, baliteke bigarren mailako helburuak izatea, lehen mailakoak betetzeko balio dutenak. Eta azken horiekin agian zenbait indikadore garrantzitsu identifikatu dira, bezeroaren briefingean ere ager daitezkeelako. (adibidez, online saldu nahi baduzu, salmenta-kopurua izango duzu, webgunera datozen bisitarien %, salmentetara bihurtzeko aukera, etab.). Ohiko adierazleak ezagutzeko, apunteetan eta emandako beste dokumentu batzuetan dago informazioa.

Komunikazio-ekintza guztiek beren indikadoreak eta neurtzeko metodoa dituzte; indikadoreak desberdinak izan daitezke ekintza bererako (metrikak). Azken kasu horretan, komunikazio-ekintza kanpainaren helburuen arabera betetzen dela erakusteko garrantzitsuenak aukeratu daitezke. Adibidez, Instagramen jarraitzaileak, like-ak eta elkarreraginak notorietatearen adierazle izan daitezke, mezua kanal horretatik ikustearekin lotutako ekintzak baitira. Hala ere, ikasgelan ikusi dugunez, adierazlearen kalitatea desberdina da erantzunean duen inplikazioaren eta helbururako duen balioaren arabera. Instagramen oso erraza da like-a ematea, baina zailagoa da iruzkin bat egitea. Iruzkinek balio handiagoa izango lukete. Hori da adierazleei buruz egin beharreko gogoetetako bat, hau da, indikadoren balioa, ekintzaren helburua eta planaren helburua egiaztatzeko.

Azken finean, helburuetarako balio duten indikadoreak (KPIak) aurkitu behar dira, eta bigarren mailako helburuei (hala badagokio) eta komunikazio-ekintzen KPIei lotutako helburu nagusiak aurkeztu. Emaitzen kontrolaren puntu honetan, KPIetako emaitzen aurreikuspenak planteatzen dira, helburuak betetzen direla ahal den neurrian egiaztatzeko. Helburuak eta indikadoreak (KPIak) hierarkizatzeko lan horrek proposatutako kanpainaren helburuen aurreikuspenak berrikusten laguntzen du.

Beraz, helburuetatik abiatuta, kanpainan planteatutako ekintzak eta haien indikadoreak eta arrakastaren zenbatespenak aztertu behar dira, koadro batean erlazioak ezarri, helburuen betetze-maila aztertzea planean proposatutako ekintzen kpi-en zenbatespenei esker, eta kanpainaren emaitzen azken txosten/aurreikuspen bat egin, helburuak dituen KPIen taula ikusita.

Azkenik, kanpainaren dashboard edo aginte-koadro nagusia egiteko, indikadore garrantzitsuenak (KPIak) hautatu behar dira, bezeroari kanpaina eta emaitzak monitorizatzeko adierazle gisa aurkezteko. Kanpainaren garapenean lortzen ari dena erakusten duten adierazleak. Agentziak zelako eratan datuak aurkeztuko diren ere aukeratu behar du, hau da, grafiko motak. Aginte-koadro hau polita izan daiteke eGelako adibideen antzera, baina ezin bada hain polita egin, nahikoa izango da bezeroari testu-azalpen egokia ematea eta grafikoaren bozetoa egitea. Hori bai, ulergarria. ;-)




No hay comentarios:

Publicar un comentario