miércoles, 15 de marzo de 2023

Xede-publikoaren azterketa egokia egiteko urratsak

 Zergatik da hain garrantzitsua xede-taldearen azterketa?

Bezeroaren gogobetetasuna da enpresa-arrakastaren oinarria. Hori ziurtatzeko, produktu edo zerbitzu baten merkatuari buruzko informazio zehatza jakin behar da, xede-taldearen azterketa baten laguntzarekin.(Appinio, 2022).


Informazio horrekin, produktua edo zerbitzua xede-publikoaren beharretara egokitu daiteke, eta marketinaren bidez ekin. Produktua garatu aurretik xede-publikoaren azterketarik egiten ez bada, baliteke ideia inoiz ez iristea aurreikusitako xede-taldearengana.(Appinio, 2022).


I. Xede-publiko egokia aurkitzea eta definitzea


Funtsezkoa denez zure produktuarekin edo zerbitzuarekin zehazki norengana jo nahi duzun ulertzea, helburuko publikoa definitzea da lehentasuna. Xede-taldea beharizan berak edo antzekoak dituen pertsona-talde bat da. Ezaugarri demografiko eta sozioekonomikoen arabera deskribatu ohi da. (Appinio, 2022).


II. Xede-taldearen erosketa-portaera aztertzea


Publikoaren edo xede-taldearen definizioa datu sozio-demografikoetan zentratzen den bitartean, xede-publikoaren azterketak talde objektiboaren bizimoduan eta portaeran du interes nagusia: zergatik erosten duten, noiz eta zein kanalen bidez. Bezeroek dituzten erronkak ulertzeko, honako galdera hauen erantzunak ezagutu behar dituzu:


  • Zein da bere bizimodua?

  • Zer behar ase gabe dituzte bezeroek?

  • Zein da bezeroek erosteko duten arrazoia?

  • Nork hartzen du edo eragiten du erosteko erabakian?

  • Non eta noiz erosten dute?

  • Zein da erosketa-maiztasuna?


Galdera horiez gain, garrantzitsua da kontuan hartzea ikerketan parte hartu zuten pertsonen portaera-ezaugarriak, jarrerak eta balioak: ezaugarri psikografikoak. Ingurumen-kontzientzia eta baliabideen erabilera, izaeraren ezaugarriak, marka-lehentasunak eta kontsumo-ohiturak. (Appinio, 2022).


III. Buyer Pertsona sortzea, gure xede-publikoaren ordezkarietatik abiatuta


Buyer Pertsona  talde objektiboaren nahiak eta beharrak ulertzen lagun dezakete. 


Profil esanguratsu bat sor daiteke xede-publikoaren ordezkari bakoitzarentzat (edo xede-talde nagusi bakoitzarentzat). Egiazkoa edo figuratua izan, erabiltzaile-profil (edo erosle) bakoitzari izen bat, adin bat, okupazio bat eta funtsezko beste ezaugarri batzuk esleitzen zaizkio, hala nola erabiltzaileak produktuarengandik edo zerbitzutik espero izango duena. Horrela, publiko objektibo anonimoa gizaki bihurtzen da (Appinio, 2022).


Metodo eraginkor asko daude enpresa baten xede-publikoa hobeto ezagutzeko. Horri buruzko daturik izanez gero, lehen aipatutako irizpideak kontuan hartuta ebaluatu daiteke (Qualtrics).


Datuak lortzeko, hau egin behar da


  • Produktuaren deskribapena xede-publikoko pertsonentzat zehaztu

  • Erosteko borondateari buruzko galdera bat sortu



No hay comentarios:

Publicar un comentario