viernes, 10 de marzo de 2023

Zer da CAME analisia? Nola erabiltzen den eta zeintzuk diren estrategiak

AMIA analisia, negozioaren egoera sakona ezagutzeko erabiltzen da. Azterketa hori ia edozein egoeratan erabil daiteke, eta negozioan gertatzen denaren ikuspegi orokorra izateko balio du.

AMIA lortzen dugunean, CAME analisiaren txanda dugu: AMIA matrizearen alderdi bakoitzean jarduteko jarraibideak zuzendu, aurre egin, mantendu eta ustiatu.

  • Zuzentzea: ahuleziak ezabatzea  edo, gutxienez, gure esku dauden beharrezko neurriak hartzea da. Horiei aurre egin behar ez izateko eta negozio-planaren garapenean berriro eraginik izan ez dezaten.
  • Mehatxuei aurre egitea: Merkatuaren egoerak ekartzen dizkigun kanpoko mehatxuei aurre egitea, ahulezia bihur ez daitezen. Horietako bakoitzari erantzun behar diogu, gerta ez daitezen.
  • Indarguneak mantentzea: Mehatxuak ezabatzen ditugun bezala, indarguneak mantenduko ditugu, negozioan eragin dezakeen gauza positibo oro, gurekin gera dadin. Ondorioz, lehiarako abantaila izango dugu.
  • Aukerak ustiatzea: Aurreko puntuarekin lotuta dago, hau da, estrategiak sortzeko eta indargune bihurtzeko ekintzak planifikatzeko aukera ematen du.




CAME analisiaren 4 estrategiak:


AMIA analisiaren barneko eta kanpoko elementuak konbinatzen baditugu, CAME analisia egiteko 4 estrategiak izango ditugu emaitza gisa:


Erasorako estrategia

Estrategia hori, merkatuan eraso eta posizionatzeko estrategia gisa ere ezagutzen da eta enpresan dagoen merkatuko aukera  ustiatzeko erabil daitezkeen indarguneak eta aukerak batzean  datza, bere lehiakideengandik bereizteko. Horretarako gakoa indarguneetan zentratzea da, eta, aldi berean, aukera berriak ustiatzean.


Defentsa estrategia

Estrategia hori merkatuan sendotuta dauden enpresa handiei dagokie, eta enpresak aurre egin behar dien indarguneak eta mehatxuak elkartzetik sortzen da. 


Birorientazio-estrategia

Negozioa berbideratzeko, funtsezkoa da ahuleziak eta aukerak batzea, merkatua maximizatzeko. Kasu honetan, ahuleziak zuzendu ezin badira, aukerak ustiatzeko pentsatuta dago estrategia hori.


Biziraupen-estrategia

Azkenik, biziraupen-estrategiak negozioaren ahuleziak zeintzuk diren eta merkatuaren mehatxuei aurre egiteko nola zuzendu daitezkeen jakitean zentrazten da. Horrela, ahuleziek negozioari kalte egiten dioten alderdi negatiboak murriztea saihesten du.


https://www.iebschool.com/blog/que-es-un-analisis-came-y-como-se-hace-marketing-digital/


No hay comentarios:

Publicar un comentario